In deze themamodule leren docenten hoe ze kwalitatief sterke opdrachten kunnen ontwikkelen die de kern van de praktijkvakken reflecteren. Doel is om opdrachten te creëren die kloppend zijn bij het niveau van de leerlingen, recht doet aan de vraag van de externe partij en aansluit bij het examenprogramma van PGP-M en PGP-T. Daarnaast moeten de opdrachten leerlingen uitdagen en bijdrage aan de groei in competenties.
Na de module kun je opdrachten kritisch analyseren en aanpassen, zodat ze de leerling actief betrekken en aansluiten bij de visie van je school.
De online module bestaat uit een combinatie van theorie, uitwisseling met collega’s en reflectie op eigen opdrachten. Je leert hoe je een opdracht ontwerpt die zowel richting geeft als ruimte biedt voor zelfstandig denken. Je past een format en checklist toe op je werk om opdrachten te maken die vakinhoudelijk sterk en herkenbaar voor leerlingen zijn.
Kernvragen zijn:
Deze module is bedoeld voor docenten die hun vaardigheid in het opstellen van opdrachten voor PGP-M en/of PGP-T willen aanscherpen en praktische tips en feedback zoeken om de kwaliteit van hun opdrachten te verbeteren.
Via onderstaand formulier kun je je aanmelden voor deze module.
Met HavoP geef je jouw leerlingen de kans om theorie en praktijk te verbinden. Speciaal ontwikkeld voor havisten die leren door te doen.